Les milicianes del barri de la Barceloneta
El passat 26 d’octubre el Taller d’Història de la Barceloneta
La Barceloneta va néixer del mar. No hi ha la certesa que l’oceà es va empassar l’Atlàntida, però si així ho va fer, ho va voler compensar tornant dels seus fons el terreny on naixeria allà pel segle XVIII la Barceloneta. Aquest barri s’ha passat generacions olorant de salnitre i brea i vivint en gran mesura del mar.
Pescadors, portuaris, constructors i obrers de drassanes, també restauradors i comerciants, -i perquè no- també contrabandistes… la majoria de veïns directament o indirectament depenien del mar. Per treballar i també per Copa Amèrica i el comerç i la restauració a la Barceloneta Conversa amb Albert Batlle, regidor de Ciutat Vella divertir-se o fer esport. Aquesta era i és La Barceloneta, el barri que sempre ha estat immers a la mar mentre la resta de la ciutat li donava l’esquena.
Avui aquests fills, néts i besnéts d’aquells que depenien tant del mar, es convertiran en amfitrions d’un esdeveniment com la Copa Amèrica. Un esdeveniment que, és clar, també ve del mar.
Barcelona sap com fer que els grans esdeveniments acabin deixant un impacte positiu a la ciutat i als seus barris. Podem dir que és el “model Barcelona”, que vam instaurar amb els Jocs Olímpics: els grans esdeveniments no passen per la ciutat i ja està, com aprofitant-se d’ella; els grans esdeveniments ens ajuden a fer ciutat i a millorar els barris.
Estem treballant en els aspectes concrets que després de l’esdeveniment quedaran per la ciutat i per la Barceloneta, com ara les millores en infraestructures (com per exemple la cobertura 5G real al litoral), l’aposta per l’oferta gastronòmica de la Barceloneta o el reforç en els àmbits d’ocupació relacionats amb la nàutica, per posar alguns exemples concrets.
A través d’una estratègia de comunicació i promoció de ciutat. Els visitants que vinguin a Barcelona i els que segueixin la Copa Amèrica per televisió han de poder copsar la ciutat i el barri que som i que volem ser. Els nostres valors. I això es fa a través dels mitjans però també a través d’accions a peu de carrer. La Direcció de Comunicació de l’Ajuntament i el Districte, conjuntament amb la Fundació Barcelona Capital Nàutica i la Copa Amèrica estem treballant aquesta proposta.
Més enllà de la Copa Amèrica, generar oportunitats per emprenedors i generar ocupació és un dels objectius fonamentals del govern de l’Alcalde Collboni. La Copa Amèrica també encaixa perquè és un esdeveniment que ens permet reforçar aquesta línia de treball. És un accelerador dels projectes que ja estem treballant, i ajuda a donar sentit. A curt termini, mentre duri la competició, podem parlar de les oportunitats pels sectors comercials o de la restauració, com també per les tasques relacionades amb la mar, però a mig termini hi ha una aposta pel sector nàutic i la tecnologia que ha vingut per quedar-se.
El que tenim molt clar és la prioritat de generar activitat econòmica i ocupació. Crear feina, generar llocs de treball, és la més important de les polítiques socials. I ho hem de fer desenvolupant nous pols d’activitat en el territori, pols estratègics i de futur, com ha de ser tot ho relacionat amb “l’economia blava”, tot el que té a veure amb el mar i la nàutica. Impulsar grans fites internacionals relacionades amb aquest sector econòmic estratègic, com la Copa Amèrica, ens serveixen per localitzar en el territori aquestes línies de treball. A més, anem a obrir línies de suport i enfortiment a l’emprenadoria en economia blava, així com una major simplificació administrativa i buscar millores fiscals per la creació i creixement d’empreses.
Encara queden capítols per escriure en la conquesta del mar per part dels barcelonins i barcelonines. Urbanísticament la ciutat ja va recuperar el mar.
Però sí que és veritat que encara ens queda camí per recórrer per consolidar la cultura del mar. Els esports nàutics han d’estar en l’imaginari dels barcelonins i barcelonines com ho estan altres esports, i la seva pràctica ha de ser tan fàcil i popular com ho són altres pràctiques esportives. Per això tenim previst, durant aquest mandat, ampliar els horitzons de l’esport, convertint el front litoral en el Pavelló Blau, escenari ideal per l’apropament de la ciutadania als esports de platja i de mar. La Copa Amèrica és una oportunitat més per avançar en aquesta direcció.
Indubtablement. La Copa Amèrica és una molt bona oportunitat per posar en valor l’oferta gastronòmica i de restauració de la Barceloneta. I cal fer-ho en clau de qualitat, singularitat i proximitat. Precisament, des del districte estem treballant amb la regidoria de comerç un pla de treball que va en aquesta línia, i que presentarem públicament. Un pla que aprofita l’impuls de la Copa Amèrica però que va més enllà: té l’objectiu de consolidar l’oferta gastronòmica i de restauració de la Barceloneta com una marca de qualitat, tant de cara a la resta de ciutadans i ciutadanes de Barcelona com de cara als i les visitants.
També pot interesarte
El passat 26 d’octubre el Taller d’Història de la Barceloneta
Del 9 de novembre al 10 de febrer de 2024.
Homenatge a tota una història Alfons Cánovas Lapuente (4 -11-1917)
Més articles
Al costat d’un contenidor de les escombraries em vaig trobar una maleta de la marca
Si vols viure l’experiència única de combinar la teva passió pel mar amb una carrera
L’Hospital del Mar i la Fundació Affinity posen en marxa un programa pioner a l’Estat
Fotografía feta per ©Isaías Cruz Sense anar més lluny, l’any 2019 va néixer Espai Mediterrani,
Galeta | Durada | Descripció |
---|---|---|
_ga | 2 anys | La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics. |
_ga_2DMP7XMBDL | 2 anys | Aquesta cookie és instal·lada per Google Analytics. |
Galeta | Durada | Descripció |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 any | Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Anunci". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 any | Establida pel connector de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes de la categoria "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 Any | La galeta la configura el connector de consentiment de galetes GDPR per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Funcionals". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 Any | Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Necessàries". |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 any | Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta cookie s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Altres". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 any | Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Rendiment". |
CookieLawInfoConsent | 1 any | Enregistra l'estat del botó predeterminat de la categoria corresponent i l'estat de CCPA. Només funciona en coordinació amb la galeta principal. |
elementor | mai | Aquesta galeta és utilitzada pel tema de WordPress del lloc web. Permet al propietari del lloc web implementar o canviar el contingut del lloc web en temps real. |