Nova edició de la campanya “Amb Cara i Ulls”

Des de juliol, ja està al carrer la campanya Amb Cara i Ulls per posicionar Barcelona com una ciutat de comerç, restauració i mercats de qualitat. Amb aquesta campanya, que va néixer el 2022, es busca situar la capital catalana com una ciutat amb un model de comerç únic en el qual prenen molta força valors com la qualitat, la professionalitat, la proximitat i la sostenibilitat. Els principals objectius són posicionar Barcelona com una ciutat de comerç local de qualitat gràcies a la professionalitat dels seus comerciants i restauradors; millorar el coneixement de l’existència d’un comerç de barri de qualitat, tant pel producte com pel servei ofert, entre la ciutadania; i retre homenatge als comerciants per la seva professionalitat, que és una peça clau perquè Barcelona sigui un referent en el comerç local de qualitat. Els protagonistes d’aquesta nova campanya van ser guardonats en la 24a edició dels Premis Comerç: Carns Cinta, del Mercat de la Concepció, que va rebre el premi Mercats de Barcelona. Remei Márquez, de l’Associació de Comerciants de la Marina, que va rebre el premi Albert González per la seva contribució a la promoció, innovació i coneixement del comerç de la ciutat. Panes Creativos, que va ser distingit amb el premi especial com a referència en el sector del forn a nivell nacional i internacional. Mamá Heladera, que va rebre el guardó en la categoria de comerç de proximitat pel seu “arrelament al barri” i per oferir una proposta “diferent” per tastar gelats. Mariposa Negra Cocktail Bar, reconeguda com a comerç innovador per com “uneix d’una manera original i nova el retail amb la restauració”

 

Així va néixer la bomba

Magí, la seva mare la Sra. Maria i la seva dona Palmira volien crear la seva pròpia tapa. L’any 1955 comencen a experimentar fent una espècie de croqueta de patata a la qual “alguna cosa li faltava”. Va provar salses fins que un mariner li va portar “chile” (caiena) en pols de Mombassa (Kenia). Allò era més fort que qualsevol “bitxo” conegut.

Van encertar i aquesta singular, encara sense nom, croqueta va arrelar entre la parròquia. La gent s’apropava de tota la ciutat a provar-la i comprovar si era capaç de resistir el picant. Un dia la Sra. Maria li va donar a provar la croqueta amb la salsa a un veí de tot just quinze anys, l’Enriquet, que va exclamar “Maria, això és la bomba”. I amb bomba es va quedar.

Més articles

Pacte x Ciutat Vella

Barcelona posa en marxa el Pacte per Ciutat Vella per impulsar la transformació integral del